zaterdag 31 mei 2008

Keuzestage

Gisteren was het de laatste dag van de keuzestage. En dat eigenlijk met een dubbel gevoel.

Ik ben ontzettend blij dat ik mijn keuzestage in de Kinder-en Jeugdpsychiatrie kon doen. Ik heb daar heel erg veel geleerd en weet nu ook hoe ze daar met de kinderen werken. Ik ben ervan overtuigd dat dit een ferme meerwaarde is geweest voor mijn opleiding!

De andere kant van het gevoel is dan weer minder enthousiast. Door zo 3 weken met de kinderen en jongeren te werken bouw je wel een band op met hen. Vandaar dat ik het ook heel spijtig vind dat ik hen niet meer kan helpen en begeleiden. Ook jammer vind ik het feit dat ik eigenlijk nooit ga weten hoe het met die kinderen en jongeren verder zal gaan...

Maar toch hou ik zeer goede herinneringen over aan de keuzestage en ben ik heel blij dat ik dit heb kunnen doen!

1 opmerking:

Evelyn zei

Ik kan het goed geloven dat je daar veel ervaring hebt opgedaan, maar denk ook dat het niet gemakkelijk is.
BTW mooie blog hoor.